Holland Capital investeert in Purple voor internationale expansie van digital storytelling

Holland Capital investeert in Purple voor internationale expansie van digital storytelling

Amsterdam, Halfweg, 5 januari 2021 – Purple, de Amsterdamse storytelling agency, ontvangt funding van investeringsmaatschappij Holland Capital. Met deze investering kan Purple storytelling software Hyro verder ontwikkelen en haar internationale aanwezigheid verbreden en versterken, zowel via autonome groei als via ‘buy and build’.

Het coronavirus heeft niet alleen de wereldwijde bevolking in haar grip, ook de sales- en marketingafdelingen van grote bedrijven ontspringen de dans niet. Sinds de start van de pandemie zijn bedrijven gedwongen nog meer in te zetten op digitale en online kanalen. De online markt is sterk verzadigd en kent extreem veel concurrentie. Het is lastig om bij de doelgroep in het vizier te komen – opvallen is cruciaal. Purple’s software Hyro biedt met haar nieuwe oplossing Digital Studio de mogelijkheid om digitaal grootschalige en unieke evenementen te produceren.

Storytelling waar dan ook
Hyro biedt een digitale omgeving waar verschillende typen content makkelijk kunnen worden ingeladen. De software is uniek omdat zij bestaande, en nieuwe, content elementen combineert tot één meeslepend en interactief verhaal. Daarnaast is Hyro technologie-agnostisch en kan het op elk scherm of digitaal kanaal draaien – van VR tot online event, en van digital signage op kantoor tot een immersive experience ruimte met 360° projectie. Gebruikers van de software kunnen zelfstandig content maken en aanpassen waardoor de investeringen in contentproductie (traditioneel een grote kostenpost) worden beperkt en de opbrengst (ROI) wordt verhoogd.

Grensoverschrijdende Online Events
Het nieuwste onderdeel van de Hyro software, Digital studio, is een opname en live-stream omgeving waarbij de green screen is vervangen door een LED-studio. Dit brengt meer flexibiliteit en een realistischer en hoogwaardiger resultaat dat ook nog eens in real-time kan worden geproduceerd. Hollywood producties zoals The Mandalorian worden op deze manier al gefilmd. Alle content wordt, net als bij andere digitale uitingsvormen, aangestuurd via Hyro. Gebruikers kunnen zo zelfstandig hun eigen filmproductie maken zonder de tussenkomst van film crews.

“We zien een hele sterke vraag van bedrijven om digitaal nog meer te kunnen versnellen en innoveren. Holland Capital is een enorm waardevolle partner bij onze ambitie om Hyro’s internationale marktpositie te versterken en bij het realiseren van onze internationale groeiplannen.” Joost Rueck, Managing Director en Founder van Purple.

”Het ondernemende team van Purple bedient met haar onderscheidende product een aansprekende internationale klantenbasis in een snelgroeiende markt. Wij zijn verheugd dat we Purple kunnen ondersteunen in hun groeipad”, aldus Ewout Prins, Managing Partner van Holland Capital.

Over Purple
Purple is een digital creative agency – en softwarebedrijf gevestigd in Amsterdam. Ze heeft  Hyro storytelling software ontwikkeld om het verhaal van hun klanten op aandachttrekkende en unieke wijze te kunnen vertellen. Purple is opgericht in 2011 en werkt voor grote nationale en internationale klanten waaronder Honeywell, PepsiCo, SAP, Under Armour en Microsoft. www.purple.nl

Over Holland Capital
Holland Capital heeft in de afgelopen 40 jaar op een verantwoorde en succesvolle manier in meer dan 140 Nederlandse MKB-ondernemingen geïnvesteerd. Met een heldere investeringsstrategie is zij actief in de aantrekkelijke groeimarkten Healthcare en Technology. Het ervaren en betrokken investeringsteam streeft naar een open, duurzame en professionele relatie met de bedrijven waar zij in investeert. Met als gezamenlijk doel om groei te realiseren. Holland Capital wordt ondersteund door een breed netwerk aan succesvolle ondernemers in de desbetreffende groeimarkten.