Autheos ontvangt substantiele investering voor innovatief video syndicatie netwerk

Amerikaanse VC-veteraan Guy Bradley en Holland Venture investeren gezamenlijk in Autheos

Amsterdam, 27 juni 2016 – Amerikaanse VC-veteraan Guy Bradley en investeringsmaatschappij Holland Venture doen gezamenlijk een substantiële investering in Autheos.  Autheos levert een many-to-many syndicatie netwerk voor merk- en productvideo’s. Met deze investering kan Autheos haar team uitbreiden en haar internationale groei versnellen.

De markt voor de distributie van merk- en productvideo’s wordt traditioneel beheerst door Content Distributie Platforms. Deze platforms zijn echter kostbaar, complex en vergen veel implementatie- en integratie tijd. Autheos heeft dit proces geautomatiseerd en biedt haar klanten een simpele oplossing om alle merk- en productvideo’s via één platform te managen. Autheos verzorgt de distributie  voor global brands over alle relevante wereldwijde e-commerce platforms en serveert de merk- en productvideo’s in het juiste format uit. In de Benelux heeft Autheos een dominante positie opgebouwd met meer dan 70% marktaandeel en klanten als Bol.com, Wehkamp, Nextail en ECI, de grootste spelers op de Nederlandse en Belgische e-commerce markt. “Met ons centraal en eenvoudig te beheren wereldwijde netwerk kunnen klanten hun winst verhogen. Uit onderzoek is gebleken dat merk- en productvideo’s zorgen voor een gemiddelde stijging van de conversie van 64%. Onze klanten houden bovendien van ons netwerk vanwege de tijds- en kostenbesparing die het ze oplevert. We werken in een constante feedback en product iteratie loop om voortdurend de klantervaring te verbeteren. Dankzij deze financiering kunnen we dat proces versnellen en onze internationale marktpositie verder uitbouwen.” aldus Pyke van Dieren, CEO Autheos.

Internationale expansie
Naast deze financiële investering, zal Autheos tevens actief ondersteund en geadviseerd worden door Guy Bradley en Holland Venture. Beide brengen een groot internationaal netwerk met zich mee, dat Autheos kan helpen bij haar internationale expansie. In augustus zal het team verder versterkt worden door Christina Caljé, de huidige COO bij Peerby en voormalig Executive Director bij Goldman Sachs. Als expert met veel praktijkervaring in de lean startup methode heeft Caljé de productontwikkeling en omzet van Peerby sterk verhoogd en is ze een zeer gewaardeerde mentor voor verschillende startups. Als co-founder en COO zal ze de lean startup principes verder uitbouwen bij Autheos. Angel investeerder Guy Bradley heeft veel ervaring met investeren in snelgroeiende bedrijven en zal Autheos adviseren en begeleiden in hun internationale expansie en verdere ontwikkeling van hun product. De investering en uitbreiding van het management team zullen Autheos ondersteunen in de volgende groeifase. Niels van Aalten, partner bij Holland Venture, zegt daarover het volgende: “Autheos lost een concreet probleem op voor global brands en heeft een zeer schaalbare propositie. Wij zijn heel enthousiast om in samenwerking met Guy Bradley Autheos te ondersteunen in hun internationale groei.”

Over Autheos
Sinds 2012 levert Autheos met haar many-to-many syndicatienetwerk merk- en productvideo’s aan de e-commerce markt. Met een marktaandeel van meer dan 70% in de Benelux is Autheos klaar om de internationale markt te veroveren. De eerste stap hierin werd gezet door hun video syndicatie netwerk gratis aan te gaan bieden, waardoor merken en e-commerce platformen over de hele wereld nu kosteloos gebruik kunnen maken van het systeem. Autheos was finalist van de I-COM Data Venture Challenge. www.autheos.com

Bronnen:
https://www.videobrewery.com/blog/18-video-marketing-statistics
https://www.crunchbase.com/person/guy-bradley-2#/entity
https://www.i-com.org/dvc-overview-2016/