Uman

Uman is een AI-gedreven softwareplatform voor B2B sales teams en biedt relevante sales content en inzichten aan op het juiste moment. 

Uman - portfoliobedrijf Holland Capital

Introductie

In portfolio: augustus 2024

Technology

Venture & Growth

Over Uman

Uman is een AI agent die de manier waarop B2B sales professionals en go-to-market teams vandaag werken, grondig verandert. Door gebruik te maken van data governance en generatieve AI, integreert het bedrijf naadloos interne sales data en -processen met externe data, die het onder andere uit bedrijfswebsites, het sociale netwerk LinkedIn en openbare jaarrapporten haalt. Zo genereert het platform onder andere hypergepersonaliseerde en relevante sales pitches, e-mails en klantcases, om zo betere salesresultaten te behalen. Het bedrijf richt zich voornamelijk op B2B professionals uit de  IT-, consultancy- en telecomsector, die te maken hebben met een uitgebreid en complex productportfolio.

Sales revolutie dankzij AI

Commerciële teams in B2B bedrijven die een breed en complex aanbod aan producten en diensten hebben, staan voor uitdagende tijden. Klanten hebben hoge verwachtingen, salesafdelingen moeten werken met krimpende budgetten én ze hebben het moeilijk om dat complexe portfolio eigen te maken, waardoor opportuniteiten verloren gaan.

Dat inspireerde founders Charles Boutens (CEO) en Sven Degroote (CTO) om de sales AI Agent Uman te bouwen. Uman biedt, dankzij smart data governance en generative AI, relevante sales content en inzichten aan op het juiste moment. Daardoor kunnen sales teams met gepersonaliseerde pitches en offertes naar de klant stappen, zonder zelf al het manuele werk te moeten doen. Dat resulteert in hogere conversieratio’s, verhoogde efficiëntie en meer cross-sell opportuniteiten.

“De klassieke manier waarop we aan sales doen, werkt niet meer”, stelt Boutens. “Met de mogelijkheden die AI vandaag biedt, zagen we hoe dat doeltreffender en efficiënter kon. We hebben lang aan Uman gebouwd, zodat echt élk detail goed zat.”

Waarom investeren wij in Uman?

Vandaag maken diverse West-Europese leiders in IT, consultancy en telecom al gebruik van de AI agent, waaronder Proximus, msg global en Belgische mediagigant DPG Media. Met de investering wil Uman inzetten op haar verdere groei. “Het is nu tijd dat we stealth mode verlaten en Uman goed in de markt zetten dankzij deze investering. Niet enkel in België trouwens – we hebben ook al eerste klanten in Nederland en Duitsland”, duidt Degroote. “Onze focus blijft momenteel Europa, maar we hebben zeker de ambitie om ook de VS te veroveren.“

De investering van Holland Capital in Uman onderstreept het geloof in de transformerende kracht van AI-gedreven contentgeneratie en databeheer voor sales. Deze ronde betekent een boost in de groei en productontwikkeling van de start-up. “We zijn verheugd Uman te ondersteunen tijdens deze fascinerende fase van het bedrijf,” vertelt Jorg van der Heijden, Partner bij Holland Capital. “De innovatieve aanpak van Uman voor sales enablement maakt al furore in de industrie, en we zijn ervan overtuigd dat ons partnerschap hen zal helpen nieuwe hoogten te bereiken. We kijken er vooral naar uit om het team verder uit te breiden en dit internationaal uit te rollen, zodat we verkoopteams over de hele wereld efficiënter kunnen laten werken.

“De samenwerking zal ons in staat stellen ons platform verder te ontwikkelen en onze internationale marktpositie uit te breiden.”  

Technology portfolio

Amsterdam
Krijn Taconiskade 426
1087 HW Amsterdam
+31 (0) 20 3119411

 

Düsseldorf
Königsallee 42
40212 Düsseldorf
+49 (0) 211 96290120