Ordermanagement: Hardis Group neemt ons portfoliobedrijf Magnus Black over

Hardis Group versterkt zijn aanbod van SaaS-oplossingen voor supply chain management met OIL, een cloudplatform voor ordermanagement, voorraadoverzicht en optimalisatie van de klantervaring.  Deze overname bevestigt de ambitie van de groep om internationaal marktleider in supply chain software te worden, met een flexibel en robuust cloudplatform voor supply chain en commercie.

Grenoble, Naarden, 11 juli 2024 – Hardis Group, leverancier van supply chain-software, kondigt de overname aan van het Nederlandse Magnus Black, bekend van het cloud gebaseerde order management systeem (OMS) OIL en momenteel in handen van investeringsmaatschappij Holland Capital. Met deze overname breidt Hardis Group zijn aanbod voor e-commercebedrijven en omnichannel retailers uit. OIL orkestreert orderstromen, zowel B2C als B2B, vanaf orderintake tot levering, over alle verkoopkanalen heen (fysieke winkels, webshops, digitale marktplaatsen).

Hardis Group is de leverancier van Reflex, een modulaire SaaS-oplossing voor het aansturen, optimaliseren en controleren van logistieke netwerken en lokale operaties (magazijnen, fabrieken, winkels, afhaalpunten, enz.). Reflex wordt al gebruikt door bijna 450 klanten, waardoor het Franse bedrijf tot de top drie van Europese leveranciers van Supply Chain Execution-software (SCE) behoort.

De Nederlandse softwareleverancier Magnus Black bedient ongeveer 40 retailklanten, waaronder Hunkemöller, WE Fashion, Omoda, Beter Bed, Blokker, Petrol Industries, Prénatal, Welkoop en Zeeman. Hun cloudoplossing OIL stuurt complexe omnichannel processen aan en verbetert de klantervaring met innovatieve oplossingen rondom unified voorraadbeheer, ship-from-store, Click & Collect, retourmanagement, dropshipping, leverbeloftes en meer. OIL wordt aangeboden als SaaS en staat vermeld in Gartner’s “Market Guide for Distributed Order Management Systems” en “Market Guide for Retail Store Inventory Management Applications”.

De gecombineerde SaaS-toepassingen van Hardis Group en Magnus Black bieden een modulaire, flexibele en betrouwbare oplossing voor de uitdagingen van omnichannel commerce bij het optimaliseren van supply chain-prestaties.

“OIL is een logische uitbreiding van ons softwareportfolio op het gebied van e-commerce en omnichannel distributie. Dankzij deze overname kunnen bedrijven die Reflex reeds gebruiken nu profiteren van een nieuwe SaaS-module voor ordermanagement en het optimaliseren van de klantervaring, zowel voor B2C als B2B,” aldus Florent Boizard, directeur van de business unit Supply Chain Solutions van Hardis Group.

De medewerkers van Magnus Black sluiten zich aan bij de teams van Hardis Group. “Sinds 2012 werkt Magnus Black aan haar OMS-platform voor omnichannel retailers. We wilden een kant-en-klare oplossing om de complexe processen van omnichannel bedrijven, die vaak werken met samengestelde architecturen en verschillende best-of-breed softwareoplossingen, te optimaliseren,” aldus André Damsteegt, Managing Partner van Magnus Black. “Door ons aan te sluiten bij Hardis Group kunnen we de internationale ambities versnellen. De ondersteuning en expertise van Hardis Group op het gebied van supply chain zullen bijdragen aan de ontwikkeling van nog innovatievere oplossingen voor de omnichannel commerce-uitdagingen van vandaag en morgen.”

De overname van Magnus Black maakt deel uit van de internationale groeistrategie van Hardis Group. “De integratie van OIL een belangrijke stap in onze strategie om een wereldwijde oplossing voor supply chain en commerce te ontwikkelen. Magnus Black heeft OIL tot een leider in de Benelux gemaakt. Samen richten we ons nu op de uitbreiding in Europa en de rest van de wereld,” voegt Nicolas Odet, voorzitter van Hardis Group, toe.

Over Magnus Black

Magnus Black is een Nederlands bedrijf, gevestigd in Naarden en telt 30+  medewerkers.  Magnus Black heeft OIL ontwikkeld, een modulair en flexibel SaaS-platform voor ordermanagement (OMS) in de cloud, dat realtime overzicht en aansturing van orders en voorraad biedt. OIL is een kant-en-klare, betaalbare oplossing die snel te implementeren is en gemakkelijk configureerbaar naar de behoeften van de klant. Sinds november 2020 werkt het bedrijf samen met investeringsmaatschappij Holland Capital dat het zittende management heeft ondersteund in de strategische ontwikkeling en de groei van het bedrijf. 

Over Hardis Group

Hardis Group is de ontwikkelaar van het logistieke softwarepakket Reflex. De groep heeft als missie de duurzame transformatie van de handel, supply chain en informatiesystemen van haar klanten te versnellen met behulp van cloudtechnologieën. De MVO-strategie van Hardis Group is gebaseerd op drie pijlers: het verkleinen van de ecologische voetafdruk van de eigen activiteiten en die van haar klanten, diversiteit en gelijke kansen en integratie door middel van onderwijs.  Hardis Group heeft 1.700 medewerkers en behaalde in 2022 een omzet van 156 miljoen euro. De groep heeft kantoren in Frankrijk (hoofdkantoor in Grenoble), Polen, Nederland, Italië, Spanje, Duitsland en Zweden.

Over Holland Capital

Holland Capital investeert al meer dan 40 jaar op verantwoorde en succesvolle wijze in kansrijke Nederlandse en Duitse MKB-bedrijven met groeiambitie. Met gevoel voor ondernemerschap streeft de organisatie naar een open, duurzame en professionele relatie met de managementteams van de bedrijven waarin het investeert. Altijd met als gemeenschappelijk doel: het realiseren van groei. Holland Capital heeft kantoren in Amsterdam en Düsseldorf. Met gespecialiseerde teams richt het zich op de sectoren Gezondheidszorg, Technologie en Agrifood-Tech. Ze kent de dynamiek en kansen in deze sectoren en beschikt over een uitgebreid netwerk.

Amsterdam
Krijn Taconiskade 426
1087 HW Amsterdam
+31 (0) 20 3119411

 

Düsseldorf
Köningsallee 42
40212 Düsseldorf
+49 (0) 211 96290120
Contact
info@hollandcapital.nl